ONE SONG – Histoire(s) du Théâtre IV

Miet Warlop | NTGent | Irene Wool vzw

ONE SONG van de Belgische regisseur Miet Warlop is een explosie aan muziek en energie. Een groep performers betreedt de arena en gaat tijdens het performen van hun lied tot het uiterste. Een violist op een evenwichtsbalk, een toetsenist in een klimrek, elke performer wordt uitgedaagd en geeft zich volledig. “Hilarisch, energiek, indringend en hypnotiserend als een mantra”, aldus de Theaterkrant (keuze van de criticus). Te zien tijdens performing arts festival PAFFF.

Wat is je geschiedenis als theatermaker? Op uitnodiging van NTGent formuleert de Belgische beeldend kunstenaar Miet Warlop een antwoord zoals alleen zij dat kan. In de reeks Histoire(s) du Théâtre is ze de vierde regisseur die de uitdaging aangaat om een werk te creëren waarin heden, verleden en toekomst elkaar op een inspirerende manier ontmoeten. En met succes.

Via de metafoor van een livewedstrijd/concert, inclusief commentator en cheerleader, nodigt Miet Warlop ons in ONE SONG uit om een gemeenschap te vormen en onszelf als in een viering te overstijgen. Zo wordt het tijdelijke het universele en wordt het persoonlijke iets collectiefs. Dat is de subtekst van ONE SONG: hoe één lied betekenis kan geven aan een hele samenleving. Eenheid in verscheidenheid.

Winnaar VSCD MIME/Performance prijs 22-23
De Mimeprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de persoon/groep die dat seizoen de belangrijkste bijdrage geleverd heeft aan mime/performance. De jury schreef over ONE SONG: "Deze absurdistische kruising tussen een popconcert en een sportwedstrijd is een aangrijpend protest tegen het voortsnellende leven en tegen alles wat dit eist van een mens."

Credits
Fotografie: Michiel de Vijver

za 11 mei 2024
zo 12 mei 2024
  • Deze voorstelling is onderdeel van PAFFF
  • Language no problem
Inclusief garderobe

za 11 mei 2024 za 11 mei 20:30 uur
€ 19,50
20:30 uur € 19,50
zo 12 mei 2024 zo 12 mei 20:30 uur
€ 19,50
20:30 uur € 19,50

Met Arriva naar De Harmonie
Met het Arriva OV-ticket kun je op de dag van je theaterbezoek voor slechts € 9,95 reizen met Arriva.