Toneel

Trouble Man | Sadettin Kirmiziyüz

De vader, de zoon en het heilige feest

Kleine zaal

Prijs € 19,75
incl. garderobe en pauzedrankje

Samen met zijn vader maakte Sadettin Kirmiziyüz in 2010 de grootste reis uit zijn leven. Gewapend met de ervaringen van de bedevaart naar Mekka kwam hij vijf jaar geleden met een voorstelling over vaders en zonen, geloven en niet geloven, Abraham, Isaak, Mohammed, God en Allah. Dit seizoen speelt Kirmiziyüz ‘De vader, de zoon en het heilige feest’ opnieuw. Een heilige roadstory waarin niets niet kan en alles waar is. En dat moet gevierd worden.

In november 2010 maakte Sadettin Kirmiziyüz de grootste reis uit zijn leven. Hij trok met zijn vader naar Mekka voor de bedevaart, de hadj, om zo een familiale traditie voort te zetten. Met zijn vader als voorganger werd hij als leerling ingewijd in dit eeuwenoude ritueel. Gewapend met de ervaringen van deze indringende reis maakte hij vijf jaar geleden een voorstelling over vaders en zonen, geloven en niet geloven, Abraham, Isaak, Mohammed, God en Allah. Een heilige roadstory, waarin niets niet kan en alles waar is. En dat moet gevierd worden.
Dit seizoen speelt Sadettin ‘De vader, de zoon en het heilige feest’ opnieuw. Kom en grijp deze kans op een gratis reis naar het Midden-Oosten: “Energiek vertelt hij van de hadj met zijn vader, een pittige confrontatie met zijn wortels. (…) Kirmiziyüz heeft een sterk charisma en kan mooi vertellen. (…) Je hebt na afloop het gevoel in Mekka te zijn geweest zonder dat je het wist.” (de Volkskrant)


Concept, tekst en spel: Sadettin Kirmiziyüz | coaching: Vincent Rietveld | decor: Henk Geurds | co-producenten: Huis van Bourgondië, Theatermakershuis de Queeste en Dommelhof, CC Genk

Website: www.troubleman.nl

de Volkskrant in 2010:
“Energiek vertelt hij van de hadj met zijn vader, een pittige confrontatie met zijn wortels … Kirmiziyüz heeft een sterk charisma en kan mooi vertellen. (…) Je hebt na afloop het gevoel in Mekka te zijn geweest zonder dat je het wist.”

Knack in 2010:
“De flair en knipoog waarmee Kirmiziyüz vertelt, doet de voorstelling ademen, de oprechtheid bijwijlen naar adem happen.”

De Groene Amsterdammer in 2010:
“Kirmiziyüz is niet alleen een aanstekelijk prater, hij kruidt het verhaal met een grote reeks sappige details, die voor een belangrijk deel in zijn beweeglijke lijf zijn gaan zitten. (….) Hier gaat het dus allemaal om, een paar plankieren en een gierende hartstocht. In de gaten houden dus!”